Kennis geeft onderscheidend vermogen: Beter Bed als voorbeeld
Profilering als ‘Thought Leader’ oftewel kennispartner van de klant, biedt kansen om klanten te binden en weg te blijven van ‘prijs’. Beter Bed is een inspirerend voorbeeld maar er zijn...
20 maart 2023
Door: Cor Molenaar
Hoogleraar eMarketing
TOMO, een nieuwe kledingwinkel kan een gamechanger zijn
Op 17 maart opent TOMO haar eerste kledingwinkel in “The Mall of The Netherlands” in Leidschendam. Een luxe omgeving met prachtige winkels van alle bekende merken. De kledingwinkel TOMO is...
16 maart 2023
Door: Jos Voss
Retail expert
Ook kleine retailers kunnen innovatief zijn
De juweliers-sector is bovengemiddeld aantrekkelijk, maar kansen lijken onvoldoende benut te worden. Ace Jewelers is een positieve uitzondering met diverse innovatieve acties. Een recente samenwerking met een horloge ontwerper sluit...
17 februari 2023
Door: Cor Molenaar
Hoogleraar eMarketing
Waar blijft de “mens”?
Chatboxen, artificial intelligence, algoritmes, cloud en chatgpt. Nieuwe technologische ontwikkelingen die het menselijke gedrag vervangen. Maar is een mens niet meer dan een proces, een response op prikkels of technologisch...
14 februari 2023
Door: Patricia Vorstenbos
Expert winkelbeleving
Het huwelijk als verdienmodel
Op het moment dat ik deze column aan het papier toevertrouw, heb ik welgeteld nog 1 huwelijk te voltrekken. Met die “ene” in december erbij, heb ik er dit jaar...
7 februari 2023
Door: Jos Voss
Retail expert
DE PLUSSEN EN MINNEN VAN EEN MULTI-FORMULE STRATEGIE
De overname van Bagels & Beans door de moeder van Bakker Bart is een voorbeeld van een multi-formule strategie die wel meer in de retailsector wordt toegepast. Deze strategie biedt...
1 januari 2023
Door: Cor Molenaar
Hoogleraar eMarketing
Winkel voor Kerst, maar niet met Kerst.
Begin jaren zeventig was de Kersttijd in Engeland nog traditioneel. Ik herinner mij de Carol services de laatste weken voor Kerst. Jongenskoren zongen in volle kerken Christmas carols. “Activity plays”...
29 december 2022
Door: Jos Voss
Retail expert
KANSEN VOOR MEDIABEDRIJVEN IN RETAIL
De retail- en de mediasector gaan steeds meer in elkaar over. Retailers moeten merkverhalen vertellen, communiceren en content maken en worden mediabedrijven. Het businessmodel van mediabedrijven staat onder druk en...
20 december 2022
Door: Jos Voss
Retail expert
RETAIL+MEDIA=KANSEN
Door: Jos Voss, retail expert De retail- en de mediasector gaan steeds meer in elkaar over. Retailers moeten merkverhalen vertellen, communiceren en content maken en worden mediabedrijven. Uitbreiding richting retail...
21 november 2022
Door: Cor Molenaar
Hoogleraar eMarketing
De markt is onrustig, het is de tijd van transitie
De markt is onrustig, het is de tijd van transitie. Soms word je weleens moedeloos van alle nieuwsberichten. Het consumentenvertrouwen is historisch laag. De koopkracht daalt bijna per dag door...
15 november 2022
Door: Patricia Vorstenbos
Expert winkelbeleving
Een huwelijk met klanten en personeel
WAT IS DAAROP UW ANTWOORD?……. Even geleden mocht ik een echtpaar wat al 50 jaar getrouwd is met elkaar, nogmaals “in de echt verbinden”. Ja, buiten dat ik nog wel...
14 november 2022
Door: Jos Voss
Retail expert
Winkelgebieden: niet afwachten maar acteren
WINKELGEBIEDEN: NIET AFWACHTEN, MAAR ACTEREN Door: Jos Voss, freelance journalist Positieve berichten over de economie en de leegstand kunnen stakeholders in winkelgebieden verleiden om achterover te leunen. Dat is niet...
De economie wordt vergeten, er wordt getornd aan onze basisbehoeften.
Nederland,Oh,Nederland: Ondernemers en overheid Tevreden consumenten voorzien in hun basisbehoeften Ongelijkheid in de samenleving Economie als motor voor de welvaart Het overheidsbeleid voor ondernemers Tevreden consumenten voorzien in...