Columns

jos-voss

Door: Jos Voss

Retail expert

Kennis geeft onderscheidend vermogen: Beter Bed als voorbeeld

Profilering als ‘Thought Leader’ oftewel kennispartner van de klant, biedt kansen om klanten te binden en weg te blijven van ‘prijs’. Beter Bed is een inspirerend voorbeeld maar er zijn...

20 maart 2023

CorMolenaar

Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

TOMO, een nieuwe kledingwinkel kan een gamechanger zijn

Op 17 maart opent TOMO haar eerste kledingwinkel in “The Mall of The Netherlands” in Leidschendam. Een luxe omgeving met prachtige winkels van alle bekende merken. De kledingwinkel TOMO is...

16 maart 2023

jos-voss

Door: Jos Voss

Retail expert

Ook kleine retailers kunnen innovatief zijn

De juweliers-sector is bovengemiddeld aantrekkelijk, maar kansen lijken onvoldoende benut te worden. Ace Jewelers is een positieve uitzondering met diverse innovatieve acties. Een recente samenwerking met een horloge ontwerper sluit...

17 februari 2023

CorMolenaar

Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

Waar blijft de “mens”?

Chatboxen, artificial intelligence, algoritmes, cloud en chatgpt. Nieuwe technologische ontwikkelingen die het menselijke gedrag vervangen. Maar is een mens niet meer dan een proces, een response op prikkels of technologisch...

14 februari 2023

patricia

Door: Patricia Vorstenbos

Expert winkelbeleving

Het huwelijk als verdienmodel

Op het moment dat ik deze column aan het papier toevertrouw, heb ik welgeteld nog 1 huwelijk te voltrekken. Met die “ene” in december erbij, heb ik er dit jaar...

7 februari 2023

jos-voss

Door: Jos Voss

Retail expert

DE PLUSSEN EN MINNEN VAN EEN MULTI-FORMULE STRATEGIE

De  overname van Bagels & Beans door de moeder van Bakker Bart is een voorbeeld van een multi-formule strategie die wel meer in de retailsector wordt toegepast. Deze strategie biedt...

1 januari 2023

CorMolenaar

Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

Winkel voor Kerst, maar niet met Kerst.

Begin jaren zeventig was de Kersttijd in Engeland nog traditioneel. Ik herinner mij de Carol services de laatste weken voor Kerst. Jongenskoren zongen in volle kerken Christmas carols. “Activity plays”...

29 december 2022

jos-voss

Door: Jos Voss

Retail expert

KANSEN VOOR MEDIABEDRIJVEN IN RETAIL

De retail- en de mediasector gaan steeds meer in elkaar over. Retailers moeten merkverhalen vertellen, communiceren en content maken en worden mediabedrijven. Het businessmodel van mediabedrijven staat onder druk en...

20 december 2022

jos-voss

Door: Jos Voss

Retail expert

RETAIL+MEDIA=KANSEN

Door: Jos Voss, retail expert De retail- en de mediasector gaan steeds meer in elkaar over. Retailers moeten merkverhalen vertellen, communiceren en content maken en worden mediabedrijven. Uitbreiding richting retail...

21 november 2022

CorMolenaar

Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

De markt is onrustig, het is de tijd van transitie

De markt is onrustig, het is de tijd van transitie. Soms word je weleens moedeloos van alle nieuwsberichten. Het consumentenvertrouwen is historisch laag. De koopkracht daalt bijna per dag door...

15 november 2022

patricia

Door: Patricia Vorstenbos

Expert winkelbeleving

Een huwelijk met klanten en personeel

WAT IS DAAROP UW ANTWOORD?……. Even geleden mocht ik een echtpaar wat al 50 jaar getrouwd is met elkaar, nogmaals “in de echt verbinden”. Ja, buiten dat ik nog wel...

14 november 2022

jos-voss

Door: Jos Voss

Retail expert

Winkelgebieden: niet afwachten maar acteren

WINKELGEBIEDEN: NIET AFWACHTEN, MAAR ACTEREN Door: Jos Voss, freelance journalist Positieve berichten over de economie en de leegstand kunnen stakeholders in winkelgebieden verleiden om achterover te leunen. Dat is niet...

29 oktober 2022

Thema's

Winkels

Strategie

Social media

Marktontwikkelingen

Marketing

E-commerce

Disruptive

Business

Actuele inzichten als eerste ontvangen?

Meld je aan voor onze wekelijkse Updates. 15.000+ gingen je al voor.

Retail Academy

Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.

Analyse

De economie wordt vergeten, er wordt getornd aan onze basisbehoeften.

  Nederland,Oh,Nederland: Ondernemers en overheid   Tevreden consumenten voorzien in hun basisbehoeften Ongelijkheid in de samenleving Economie als motor voor de welvaart Het overheidsbeleid voor ondernemers Tevreden consumenten voorzien in...

Inloggen Retail Academy

E-mailadres*
Wachtwoord*