Thema: Marktontwikkelingen

Afscheidsrede deel 3, final. Wat staat ons nog te wachten?

12 maart 2024 11:06

In het laatste deel van mijn afscheidsrede ga ik juist in op alle veranderingen en de toekomst. Waarde creatie, betekenis,...

Afscheidsrede deel 2: bedrijven en consumenten

7 maart 2024 10:54

Wat zijn de consequenties voor bedrijven (sociaal kapitalisme) en voor consumenten (sociaal individualisme). De toekomst dient zich aan. Deel 2...

Afscheidsrede deel 1: polarisatie is een gevaar voor vooruitgang

6 maart 2024 12:12

Zeilen op de wind van vandaag, het verleden is geweest en de toekomst is nog niet begonnen. Wat gebeurt er,...

Is dit het einde van Blokker?

22 februari 2024 13:30

Blokker staat weer te koop. Het bedrijf is nog steeds verlieslatend na diverse ingrepen. Klanten hebben geen affiniteit met Blokker,...

Stop met praten, Nederland wil een krachtige nieuwe regering

12 december 2023 16:01

Wij hebben snel een krachtige regering nodig die de problemen daadkrachtig aanpakt voor mensen en bedrijven. Stop met praten, kom...

Het wordt tijd om eens te luisteren, in de politiek en het bedrijfsleven.

3 december 2023 14:01

“Social individualism” en “social identities” zijn nieuwe ontwikkelingen van het consumentengedrag. Steeds weer zoeken wij als mensen groepen op waarbij...

 ‘OUT-OF-THE-BOX’ SAMENWERKING BIEDT KANSEN

27 november 2023 12:08

Floris van Bommel zoekt een originele samenwerking met Brandweer Nederland en maakt een (rode) brandweersneaker. Voor vrijwel iedere retailer zijn...

De inflatie is nog lang niet weg

31 oktober 2023 13:58

Het CBS geeft aan dat het einde gekomen is aan de gemiddelde prijsstijging. Wij zitten nu in een recessie. Maar...

Retail is in transitie, Media Markt en de Bijenkorf als koplopers.

12 oktober 2023 13:13

Het is geen sanering in de retail, maar juist het aanpassen aan de nieuwe omstandigheden: koopgedrag, besteedbaar inkomen, hoge kosten...

Politieke onderstroom

22 augustus 2023 15:42

Elkaar volledig afmaken toont je zwakte. Het gaat niet meer om je eigen uitgangspunten, maar om een ander te framen....

Thema's

Winkels

Strategie

Social media

Marktontwikkelingen

Marketing

E-commerce

Disruptive

Business

Actuele inzichten als eerste ontvangen?

Meld je aan voor onze wekelijkse Updates. 15.000+ gingen je al voor.

Retail Academy

Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.

Analyse

De economie wordt vergeten, er wordt getornd aan onze basisbehoeften.

  Nederland,Oh,Nederland: Ondernemers en overheid   Tevreden consumenten voorzien in hun basisbehoeften Ongelijkheid in de samenleving Economie als motor voor de welvaart Het overheidsbeleid voor ondernemers Tevreden consumenten voorzien in...

Columns

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

AI: NIEUWE KANSEN VOOR KLEINE MODERETAILERS

15 april 2024

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

Hebben lokale winkels de toekomst?

3 april 2024

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

CONTENT BIEDT DIVERSE KANSEN VOOR RETAILERS

26 maart 2024

Zoek

Inloggen Retail Academy

E-mailadres*
Wachtwoord*