Thema: Marktontwikkelingen

Als je niet met de tijd meegaat: Het verschil tussen succes en “failure”, van Trump tot Blokker

8 november 2024 15:24

Een podcast van Cor Molenaar en Ad Nederlof over recente ontwikkelingen in technologie, bedrijfsleven en politieki

Nieuwe kleren zorgen voor grote milieuproblemen, maar klanten blijven kopen

22 augustus 2024 13:35

Een columnist in het Financiële Dagblad (22 augustus) analyseert het probleem van de kledingindustrie. Goedkope kleding vanuit China en andere...

Financieel management: tijd voor verandering

6 augustus 2024 16:38

Het is tijd voor nieuwe meetinstrumenten en parameters. De markt verandert, zakendoen verandert, dus is er ook behoefte aan nieuwe...

Afscheidsrede deel 3, final. Wat staat ons nog te wachten?

12 maart 2024 11:06

In het laatste deel van mijn afscheidsrede ga ik juist in op alle veranderingen en de toekomst. Waarde creatie, betekenis,...

Afscheidsrede deel 2: bedrijven en consumenten

7 maart 2024 10:54

Wat zijn de consequenties voor bedrijven (sociaal kapitalisme) en voor consumenten (sociaal individualisme). De toekomst dient zich aan. Deel 2...

Afscheidsrede deel 1: polarisatie is een gevaar voor vooruitgang

6 maart 2024 12:12

Zeilen op de wind van vandaag, het verleden is geweest en de toekomst is nog niet begonnen. Wat gebeurt er,...

Is dit het einde van Blokker?

22 februari 2024 13:30

Blokker staat weer te koop. Het bedrijf is nog steeds verlieslatend na diverse ingrepen. Klanten hebben geen affiniteit met Blokker,...

Stop met praten, Nederland wil een krachtige nieuwe regering

12 december 2023 16:01

Wij hebben snel een krachtige regering nodig die de problemen daadkrachtig aanpakt voor mensen en bedrijven. Stop met praten, kom...

Het wordt tijd om eens te luisteren, in de politiek en het bedrijfsleven.

3 december 2023 14:01

“Social individualism” en “social identities” zijn nieuwe ontwikkelingen van het consumentengedrag. Steeds weer zoeken wij als mensen groepen op waarbij...

 ‘OUT-OF-THE-BOX’ SAMENWERKING BIEDT KANSEN

27 november 2023 12:08

Floris van Bommel zoekt een originele samenwerking met Brandweer Nederland en maakt een (rode) brandweersneaker. Voor vrijwel iedere retailer zijn...

Thema's

Winkels

Strategie

Social media

Marktontwikkelingen

Marketing

E-commerce

Disruptive

Business

Actuele inzichten als eerste ontvangen?

Meld je aan voor onze wekelijkse Updates. 15.000+ gingen je al voor.

Retail Academy

Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.

Analyse

De economie wordt vergeten, er wordt getornd aan onze basisbehoeften.

  Nederland,Oh,Nederland: Ondernemers en overheid   Tevreden consumenten voorzien in hun basisbehoeften Ongelijkheid in de samenleving Economie als motor voor de welvaart Het overheidsbeleid voor ondernemers Tevreden consumenten voorzien in...

Columns

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

Een catch 22 situatie, dus er gebeurt niets.

5 december 2024

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

BIBLIOTHEEK BIEDT KANSEN VOOR DE BINNENSTAD

19 november 2024

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

Huilen om de retail

13 november 2024

Zoeken

Inloggen Retail Academy

E-mailadres*
Wachtwoord*