Retail Academy

Onderzoeken, achtergrondinformatie en kennisverdieping zijn onderwerpen van de academy. Veelal onderzoeken van studenten en experts, maar soms ook samenvattingen van onderzoeken vanuit andere invalshoeken zoals The Economist of Harvard Business Review. De academy geeft meer inzicht in de WAAROM benadering van actuele ontwikkelingen, achtergrondinformatie om actuele ontwikkelingen te kunnen duiden. Ook een verdieping door experts met een eigen mening is mogelijk.

De academy is geen leeromgeving maar een omgeving die inzicht geef en daardoor de basis kan zijn voor eigen besluitvorming.

Aanmelden Retail Academy

Naam*
E-mailadres*
Wachtwoord*

Actueel

Economische krimp, de strijd tussen ecologie en economie.

16 mei 2023 12:55

De economie is met 0.7% gekrompen in het eerste kwartaal 2023. Vooral een daling van de export (1.8%) en stagnerende...

Meer webwinkels dan winkels, een nuancering

12 mei 2023 13:50

Er zijn meer webwinkels ingeschreven bij de KvK dan winkels, maar dat zegt niets. Veel webwinklels zijn gestopt of slapend....

Nederland op weg naar chaos

4 mei 2023 10:06

Stakingen, dalend vertrouwen bij bedrijven en consumenten, hoge inflatie, hoge rentes, hoge looneisen. Dalende koopkracht en oplopende armoede. De economie...

Kapsalons hebben de toekomst, ook voor mannen

3 mei 2023 12:11

Kappers hebben de toekomst, de sociale functie blijft belangrijk. Ook mannen verzorgen zich steeds beter. Kappen blijft mensenwerk en het...

Communicatie, sleutel voor de toekomst

25 april 2023 12:35

Meer contact met klanten en relaties leidt tot meer verkopen. Juist nu is communicatie essentieel. De RFM strategie is een...

ZZPers zijn onmisbaar voor organisaties

20 april 2023 16:12

ZZPers zijn onmisbaar voor organisaties. Door de snelle veranderingen in markten is er behoefte aan andere kennis en vaardigheden. Maar...

ZZPer als aanvulling op een organisatie

18 april 2023 15:46

Kim Trotz , co-founder van The freelance Qommunicy gaat in of een ZZPer essentieel is voor de slagvaardigheid van een...

Retailers moeten ondernemen

12 april 2023 14:20

Retailers wachten nog steeds af. Samenwerken en ondernemen zijn nodig, maar dat gebeurt gewoon niet. Argwaan, letargisch of onkunde. Hoe...

Columns

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

Hard(er) werken aan financiering

24 mei 2023

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

BETERE STURING VAN WINKELGEBIEDEN NODIG

21 april 2023

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

De klant verandert, nu de retail nog

14 april 2023

Inloggen Retail Academy

E-mailadres*
Wachtwoord*