Retail Academy

Onderzoeken, achtergrondinformatie en kennisverdieping zijn onderwerpen van de academy. Veelal onderzoeken van studenten en experts, maar soms ook samenvattingen van onderzoeken vanuit andere invalshoeken zoals The Economist of Harvard Business Review. De academy geeft meer inzicht in de WAAROM benadering van actuele ontwikkelingen, achtergrondinformatie om actuele ontwikkelingen te kunnen duiden. Ook een verdieping door experts met een eigen mening is mogelijk.

De academy is geen leeromgeving maar een omgeving die inzicht geef en daardoor de basis kan zijn voor eigen besluitvorming.

Aanmelden Retail Academy

Naam*
E-mailadres*
Wachtwoord*

Actueel

Impulsaanpak winkelgebieden, klaar voor de toekomst

27 maart 2023 15:51

De overheid maakt veel geld vrij voor de aanpak van ontmoetingsplaatsen in gemeenten. Bestrijding van leegstand, meer groen, meer wonen...

Saskia Griep van Better Place over het toerisme van nu

22 maart 2023 14:32

Toerisme is nog steeds erg belangrijk. Na de lockdown is ook het toerisme in eigen land meer in trek dan...

Salesforce: Wat is de toekomst van retail: Nino Bergfeld

20 maart 2023 10:02

In een gesprek met Europees manager Nino Bergfeld schetst hij zijn visie over de toekomst van retail. Data, machine learning...

TOMO een nieuwe kledingwinkel met een nieuw concept

16 maart 2023 13:29

TOMO is een nieuwe kledingwinkel gericht op duurzaamheid en circulariteit. De opening is op 17 maart in The Mall of...

Waarom Zara wel winst maakt

15 maart 2023 14:15

Het gaat niet zo best in de Kledingmarkt. Peek&Cloppenburg en de noodklok van de Franse kledingindustrie zijn duidelijke voorbeelden. `Maar...

Bloemen houden van mensen, ook in de winkel

6 maart 2023 17:05

De nieuwe bloemenzaak van Fiori di Rose in Oosterbeek toont de beleving van bloemen. Hedonisch en verwennen in kleur, geur...

3 maart 2023 10:32

ChatGPT is een nieuwe ontwikkeling bij het zoeken naar informatie. Niet alleen direkt zoeken naar een product, maar de basis...

Kledingretail in Transmissie

1 maart 2023 14:33

H&M en Franse merken luiden de noodklok voor de kledingretail. Primemarkt groeit met 20% en neemt 1800 medewerkers aan en...

Columns

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

Kennis geeft onderscheidend vermogen: Beter Bed als voorbeeld

20 maart 2023

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

TOMO, een nieuwe kledingwinkel kan een gamechanger zijn

16 maart 2023

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

Ook kleine retailers kunnen innovatief zijn

17 februari 2023

Inloggen Retail Academy

E-mailadres*
Wachtwoord*