Retail Academy

Onderzoeken, achtergrondinformatie en kennisverdieping zijn onderwerpen van de academy. Veelal onderzoeken van studenten en experts, maar soms ook samenvattingen van onderzoeken vanuit andere invalshoeken zoals The Economist of Harvard Business Review. De academy geeft meer inzicht in de WAAROM benadering van actuele ontwikkelingen, achtergrondinformatie om actuele ontwikkelingen te kunnen duiden. Ook een verdieping door experts met een eigen mening is mogelijk.

De academy is geen leeromgeving maar een omgeving die inzicht geef en daardoor de basis kan zijn voor eigen besluitvorming.

Aanmelden Retail Academy

Naam*
E-mailadres*
Wachtwoord*

Actueel

2025 onzekerheid troef

13 december 2024 15:46

Is zakendoen nog wel leuk in Nederland? Meer faillissementen, hoge inflatie, minder winkels, minder export en minder productie. En Rutte...

Sportintelligence en Marketingintelligence: een gesprek tussen Cor Molenaar en Ad Nederlof

4 december 2024 12:13

AI in de sport zorgt voor betere sportprestaties en betere sporters, zowel in het voetbal als bij F1, maar ook...

Als je niet met de tijd meegaat: Het verschil tussen succes en “failure”, van Trump tot Blokker

8 november 2024 15:24

Een podcast van Cor Molenaar en Ad Nederlof over recente ontwikkelingen in technologie, bedrijfsleven en politieki

Onrustige tijden bij bedrijven, winkels en in de politiek

6 november 2024 15:58

Blokker, Stella, Bodyshop en nog veel meer bedrijven gaan tenonder aan hoge belastingen, corona terugbetalingen en ook, vooral, door minder...

Onderwijs gaat ten onder aan de bezuinigingen (en dat niet alleen)

29 oktober 2024 11:34

Er wordt vooral bezuinigd op lesuren en docenten, maar niet op ondersteunend personeel (75%). Dit gaat ten koste van de...

Webwinkel Shein heeft een winkel geopend in Arnhem

9 oktober 2024 13:57

Shein de goedkope webwinkel uit China heeft een winkel geopend in Arnhem op A1 lokatie. Protesten van winkeliers, maar Shein...

Aldi gooit het roer om

2 oktober 2024 14:42

Aldi verliest al jaren marktaandeel in Nederland, maar verandert nu haar strategie. Meer focus op no-nonsense boodschappen, betere prijs-prestatie verhouding,...

1 oktober 2024 15:52

August liet een positieve ontwikkeling zien, maar het najaar komt met primeday en blackfriday. Is het niet tijd voor een...

Columns

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

Een catch 22 situatie, dus er gebeurt niets.

5 december 2024

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

BIBLIOTHEEK BIEDT KANSEN VOOR DE BINNENSTAD

19 november 2024

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

Huilen om de retail

13 november 2024

Inloggen Retail Academy

E-mailadres*
Wachtwoord*
Zoeken