Over Retailwereld

Retailwereld.nl is een informatieplatform over actuele zakelijke en economische ontwikkelingen. Hierbij gaat het niet alleen om wat er gebeurt, maar wordt vooral duiding gegeven over waarom dit gebeurt en wat dit kan betekenen.

 

De praktijk wordt verklaard aan de hand van theoretische-en expertinzichten; praktisch toegankelijk en relevant.  

Retailwereld.nl werkt samen met enkele onafhankelijke experts, content leveranciers en sponsoren. Experts geven inzicht op basis van hun kennis en ervaring. Er worden geen politieke of maatschappelijke meningen verkondigd. Het doel is:

“objectieve informatie verstrekken, die toegankelijk is, relevant voor het bedrijfsleven en inzicht geven in koopprocessen en kooptoepassingen”

 

Initiatiefnemer is Prof Dr Cor Molenaar, directeur van eXQuo consultancy en Partner bij Platformsupport B.V. in Oosterbeek. Ook anderen kunnen gebruik maken van een “gast”commentaar mits deze voldoen aan deze doelstelling.

Om de informatieoverdracht te optimaliseren worden vooral video’s gebruikt. Alleen binnen de academy en bij vacatures zal tekst belangrijk zijn.

CorMolenaar

Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

patricia

Patricia Vorstenbos

Expert winkelbeleving

Actueel

Visie van de leveranciers op het cameranu concept

10 april 2024 14:44

Wat vinden leveranciers van het concept van cameranu? Enkele interviews tonen het enthousiasme voor de “hedonische” winkels voor professionals en...

Wat is het geheim van cameranu.nl?

5 april 2024 16:16

Wat is het geheim van het succes van cameranu.nl? Samenwerken met leveranciers, klantgerichtheid en service gekoppeld aan hedonie. De interviews...

HUBO, parel in Serooskerke

28 maart 2024 14:15

HUBO in Serooskerke laat de kracht zien van lokale retail. Een interview dat duidelijk de kaders van succes aangeeft. “Ons...

Action groeit snel, online groeien de cross border verkopen en diensten zijn leidend bij internet verkopen

22 maart 2024 15:47

Verbluffende resulaten Action en een snelle groei van “cross-border” verkopen. De consument zoekt de weg naar lagere prijzen en verrassingen....

Sportwinkels en de toekomst

15 maart 2024 14:22

Grote ketens vallen om en kleine winkels gaan ten onder aan internet. Is er toekomst? Zeker juist sportzaken kunnen onderscheidend...

Afscheidsrede deel 3, final. Wat staat ons nog te wachten?

12 maart 2024 11:06

In het laatste deel van mijn afscheidsrede ga ik juist in op alle veranderingen en de toekomst. Waarde creatie, betekenis,...

Afscheidsrede deel 2: bedrijven en consumenten

7 maart 2024 10:54

Wat zijn de consequenties voor bedrijven (sociaal kapitalisme) en voor consumenten (sociaal individualisme). De toekomst dient zich aan. Deel 2...

Afscheidsrede deel 1: polarisatie is een gevaar voor vooruitgang

6 maart 2024 12:12

Zeilen op de wind van vandaag, het verleden is geweest en de toekomst is nog niet begonnen. Wat gebeurt er,...

Actuele inzichten als eerste ontvangen?

Meld je aan voor onze wekelijkse Updates. 15.000+ gingen je al voor.

Retail Academy

Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.

Analyse

De economie wordt vergeten, er wordt getornd aan onze basisbehoeften.

  Nederland,Oh,Nederland: Ondernemers en overheid   Tevreden consumenten voorzien in hun basisbehoeften Ongelijkheid in de samenleving Economie als motor voor de welvaart Het overheidsbeleid voor ondernemers Tevreden consumenten voorzien in...

Columns

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

AI: NIEUWE KANSEN VOOR KLEINE MODERETAILERS

15 april 2024

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

Hebben lokale winkels de toekomst?

3 april 2024

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

CONTENT BIEDT DIVERSE KANSEN VOOR RETAILERS

26 maart 2024

Zoek

Inloggen Retail Academy

E-mailadres*
Wachtwoord*