
Retailwereld.nl is een informatieplatform over actuele zakelijke en economische ontwikkelingen. Hierbij gaat het niet alleen om wat er gebeurt, maar wordt vooral duiding gegeven over waarom dit gebeurt en wat dit kan betekenen.
De praktijk wordt verklaard aan de hand van theoretische-en expertinzichten; praktisch toegankelijk en relevant.
Retailwereld.nl werkt samen met enkele onafhankelijke experts, content leveranciers en sponsoren. Experts geven inzicht op basis van hun kennis en ervaring. Er worden geen politieke of maatschappelijke meningen verkondigd. Het doel is:
“objectieve informatie verstrekken, die toegankelijk is, relevant voor het bedrijfsleven en inzicht geven in koopprocessen en kooptoepassingen”
Initiatiefnemer is Prof Dr Cor Molenaar, directeur van eXQuo consultancy en Partner bij Platformsupport B.V. in Oosterbeek. Ook anderen kunnen gebruik maken van een “gast”commentaar mits deze voldoen aan deze doelstelling.
Om de informatieoverdracht te optimaliseren worden vooral video’s gebruikt. Alleen binnen de academy en bij vacatures zal tekst belangrijk zijn.
Het kan toch niet dat winkeldieven vrijuit gaan omdat de rechtelijke macht overbelast is? Waarom lossen we het niet digitaal...
Ieder persoon en iedere organisatie heeft een eigen comfortzone. Dit geeft zekerheid. Maar juist nu komt het aan op verandering,...
Komt er een golf aan faillissementen door de terugbetaling van de Coronasteun? Is er dan geen creatieve oplossing? Natuurlijk wel!...
Elkaar volledig afmaken toont je zwakte. Het gaat niet meer om je eigen uitgangspunten, maar om een ander te framen....
Kijk naar de krantenkoppen van 18 augustus. Stijgende armoede, meer faillissementen, stijgende staatsschuld en 2e Kamerleden die hard weglopen. Een...
Er zijn significante prijsverschillen tussen de supermarkten in Nederland en Duitsland. Lagere BTW tarieven, meer concurrentie, maar ook lagere inkoopprijzen....
Minder omzet, maar meer winst door lagere kosten en gerichte marketing. De impact van AI, algoritmes en platformen wordt duidelijk...
Je ego zit veranderingen in de weg, je eigen krachten zijn belemmerend voor anderen. Iedereen heeft eigen krachten, die niet...
Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.