Over Retailwereld

Retailwereld.nl is een informatieplatform over actuele zakelijke en economische ontwikkelingen. Hierbij gaat het niet alleen om wat er gebeurt, maar wordt vooral duiding gegeven over waarom dit gebeurt en wat dit kan betekenen.

 

De praktijk wordt verklaard aan de hand van theoretische-en expertinzichten; praktisch toegankelijk en relevant.  

Retailwereld.nl werkt samen met enkele onafhankelijke experts, content leveranciers en sponsoren. Experts geven inzicht op basis van hun kennis en ervaring. Er worden geen politieke of maatschappelijke meningen verkondigd. Het doel is:

“objectieve informatie verstrekken, die toegankelijk is, relevant voor het bedrijfsleven en inzicht geven in koopprocessen en kooptoepassingen”

 

Initiatiefnemer is Prof Dr Cor Molenaar, directeur van eXQuo consultancy en Partner bij Platformsupport B.V. in Oosterbeek. Ook anderen kunnen gebruik maken van een “gast”commentaar mits deze voldoen aan deze doelstelling.

Om de informatieoverdracht te optimaliseren worden vooral video’s gebruikt. Alleen binnen de academy en bij vacatures zal tekst belangrijk zijn.

CorMolenaar

Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

patricia

Patricia Vorstenbos

Expert winkelbeleving

Actueel

Economische krimp, de strijd tussen ecologie en economie.

16 mei 2023 12:55

De economie is met 0.7% gekrompen in het eerste kwartaal 2023. Vooral een daling van de export (1.8%) en stagnerende...

Meer webwinkels dan winkels, een nuancering

12 mei 2023 13:50

Er zijn meer webwinkels ingeschreven bij de KvK dan winkels, maar dat zegt niets. Veel webwinklels zijn gestopt of slapend....

Nederland op weg naar chaos

4 mei 2023 10:06

Stakingen, dalend vertrouwen bij bedrijven en consumenten, hoge inflatie, hoge rentes, hoge looneisen. Dalende koopkracht en oplopende armoede. De economie...

Kapsalons hebben de toekomst, ook voor mannen

3 mei 2023 12:11

Kappers hebben de toekomst, de sociale functie blijft belangrijk. Ook mannen verzorgen zich steeds beter. Kappen blijft mensenwerk en het...

Communicatie, sleutel voor de toekomst

25 april 2023 12:35

Meer contact met klanten en relaties leidt tot meer verkopen. Juist nu is communicatie essentieel. De RFM strategie is een...

ZZPers zijn onmisbaar voor organisaties

20 april 2023 16:12

ZZPers zijn onmisbaar voor organisaties. Door de snelle veranderingen in markten is er behoefte aan andere kennis en vaardigheden. Maar...

ZZPer als aanvulling op een organisatie

18 april 2023 15:46

Kim Trotz , co-founder van The freelance Qommunicy gaat in of een ZZPer essentieel is voor de slagvaardigheid van een...

Retailers moeten ondernemen

12 april 2023 14:20

Retailers wachten nog steeds af. Samenwerken en ondernemen zijn nodig, maar dat gebeurt gewoon niet. Argwaan, letargisch of onkunde. Hoe...

Actuele inzichten als eerste ontvangen?

Meld je aan voor onze wekelijkse Updates. 15.000+ gingen je al voor.

Retail Academy

Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.

Analyse

De economie wordt vergeten, er wordt getornd aan onze basisbehoeften.

  Nederland,Oh,Nederland: Ondernemers en overheid   Tevreden consumenten voorzien in hun basisbehoeften Ongelijkheid in de samenleving Economie als motor voor de welvaart Het overheidsbeleid voor ondernemers Tevreden consumenten voorzien in...

Columns

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

Hard(er) werken aan financiering

24 mei 2023

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

BETERE STURING VAN WINKELGEBIEDEN NODIG

21 april 2023

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

De klant verandert, nu de retail nog

14 april 2023

Inloggen Retail Academy

E-mailadres*
Wachtwoord*