Over Retailwereld

Retailwereld.nl is een informatieplatform over actuele zakelijke en economische ontwikkelingen. Hierbij gaat het niet alleen om wat er gebeurt, maar wordt vooral duiding gegeven over waarom dit gebeurt en wat dit kan betekenen.

 

De praktijk wordt verklaard aan de hand van theoretische-en expertinzichten; praktisch toegankelijk en relevant.  

Retailwereld.nl werkt samen met enkele onafhankelijke experts, content leveranciers en sponsoren. Experts geven inzicht op basis van hun kennis en ervaring. Er worden geen politieke of maatschappelijke meningen verkondigd. Het doel is:

“objectieve informatie verstrekken, die toegankelijk is, relevant voor het bedrijfsleven en inzicht geven in koopprocessen en kooptoepassingen”

 

Initiatiefnemer is Prof Dr Cor Molenaar, directeur van eXQuo consultancy en Partner bij Platformsupport B.V. in Oosterbeek. Ook anderen kunnen gebruik maken van een “gast”commentaar mits deze voldoen aan deze doelstelling.

Om de informatieoverdracht te optimaliseren worden vooral video’s gebruikt. Alleen binnen de academy en bij vacatures zal tekst belangrijk zijn.

CorMolenaar

Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

patricia

Patricia Vorstenbos

Expert winkelbeleving

Actueel

Impulsaanpak winkelgebieden, klaar voor de toekomst

27 maart 2023 15:51

De overheid maakt veel geld vrij voor de aanpak van ontmoetingsplaatsen in gemeenten. Bestrijding van leegstand, meer groen, meer wonen...

Saskia Griep van Better Place over het toerisme van nu

22 maart 2023 14:32

Toerisme is nog steeds erg belangrijk. Na de lockdown is ook het toerisme in eigen land meer in trek dan...

Salesforce: Wat is de toekomst van retail: Nino Bergfeld

20 maart 2023 10:02

In een gesprek met Europees manager Nino Bergfeld schetst hij zijn visie over de toekomst van retail. Data, machine learning...

TOMO een nieuwe kledingwinkel met een nieuw concept

16 maart 2023 13:29

TOMO is een nieuwe kledingwinkel gericht op duurzaamheid en circulariteit. De opening is op 17 maart in The Mall of...

Waarom Zara wel winst maakt

15 maart 2023 14:15

Het gaat niet zo best in de Kledingmarkt. Peek&Cloppenburg en de noodklok van de Franse kledingindustrie zijn duidelijke voorbeelden. `Maar...

Bloemen houden van mensen, ook in de winkel

6 maart 2023 17:05

De nieuwe bloemenzaak van Fiori di Rose in Oosterbeek toont de beleving van bloemen. Hedonisch en verwennen in kleur, geur...

3 maart 2023 10:32

ChatGPT is een nieuwe ontwikkeling bij het zoeken naar informatie. Niet alleen direkt zoeken naar een product, maar de basis...

Kledingretail in Transmissie

1 maart 2023 14:33

H&M en Franse merken luiden de noodklok voor de kledingretail. Primemarkt groeit met 20% en neemt 1800 medewerkers aan en...

Actuele inzichten als eerste ontvangen?

Meld je aan voor onze wekelijkse Updates. 15.000+ gingen je al voor.

Retail Academy

Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.

Analyse

De economie wordt vergeten, er wordt getornd aan onze basisbehoeften.

  Nederland,Oh,Nederland: Ondernemers en overheid   Tevreden consumenten voorzien in hun basisbehoeften Ongelijkheid in de samenleving Economie als motor voor de welvaart Het overheidsbeleid voor ondernemers Tevreden consumenten voorzien in...

Columns

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

Kennis geeft onderscheidend vermogen: Beter Bed als voorbeeld

20 maart 2023

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

TOMO, een nieuwe kledingwinkel kan een gamechanger zijn

16 maart 2023

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

Ook kleine retailers kunnen innovatief zijn

17 februari 2023

Inloggen Retail Academy

E-mailadres*
Wachtwoord*