De transitie in de speelgoedmarkt, een voorbeeld voor de retail

Gepubliceerd op vrijdag 3 mei 2024 - 15:50 uur
De transitie in de speelgoedmarkt, een voorbeeld voor de retail

De speelgoed transformeert naar meer relevantie voor de doelgroep. merken transformeren hun producten naar hybride producten en tenslotte worden ook volwassenen gezien als doelgroep. Er is een transformatie gaande, het internetaandeel daalt terwijl er meer drukte komt in winkels die ondersteuning geven. Een voorbeeld voor andere markten

Gerelateerd

Bestaat Goodwill nog wel?

24 juli 2025 18:13

Steeds meer winkels en bedrijven gaan dicht zonder overname partner. Liever een start-up dan een oude winkel overnemen! Dit heeft...

Zonder ondernemers geen toekomst

22 mei 2025 16:10

Common Sense #13 Ondernemers zijn het kind van de rekening, maar daarmee verdwijnt ook de kracht uit de economie. We...

Wie helpt de ondernemer?

20 mei 2025 14:48

Het consumentenvertrouwen is nog steeds laag. Steeds meer kosten, administratieve procedures en druk op marges leiden tot winkelsluitingen. Daarnaast vertrekken...

Het einde van algoritmes, 2e hands begin van veranderingen

6 mei 2025 12:47

Het is echt noodzakelijk om te veranderen. Er wordt meer “pre-owned” gekocht, maar ook willen wij minder afhankelijk zijn van...

China’s marketingstrategie als antwoord op de invoerheffingen

15 april 2025 16:22

145% invoerheffingen is een grote prijsverhoging van Chinese producten voor de Amerikaanse consument. Wat is het marketing antwoord van China?...

Wat zal de impact zijn van de invoerheffingen van Trump?

9 april 2025 10:30

Invoerheffingen tot 104% (China) zullen het leven duurder maken in de VS. Gaan Amerikanen nu meer eigen producten kopen, zal...

Bax, ASML en meer

1 april 2025 13:47

Bax music is failliet maar zal een doorstart maken. ASML dreigt Nederland en de EU te verlaten door rigide regelgeving,...

Creativiteit in Business: klantgedrag bepaalt de toekomst

27 maart 2025 13:21

Er is duidelijk een verschuiving zichtbaar in het klantengedrag: merkartikelen versus huismerken, Nederlandse aanbieders versus Chinese aanbieders en online versus...

Thema's

Winkels

Strategie

Social media

Marktontwikkelingen

Marketing

E-commerce

Disruptive

Business

Actuele inzichten als eerste ontvangen?

Meld je aan voor onze wekelijkse Updates. 15.000+ gingen je al voor.

Retail Academy

Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.

Analyse

De economie wordt vergeten, er wordt getornd aan onze basisbehoeften.

  Nederland,Oh,Nederland: Ondernemers en overheid   Tevreden consumenten voorzien in hun basisbehoeften Ongelijkheid in de samenleving Economie als motor voor de welvaart Het overheidsbeleid voor ondernemers Tevreden consumenten voorzien in...

Columns

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

COOLBUE: KANSRIJK IN DUITSLAND

23 juli 2025

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

Ook in lastige markten zijn er kansen

19 mei 2025

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

Is tweede hands de toekomst voor de retail?

30 april 2025

Zoeken

Inloggen Retail Academy

E-mailadres*
Wachtwoord*