Actueel

Trending

Gepubliceerd op 27 maart 2025 - 13:21 uur

Creativiteit in Business: klantgedrag bepaalt de toekomst

Er is duidelijk een verschuiving zichtbaar in het klantengedrag: merkartikelen versus huismerken, Nederlandse aanbieders versus Chinese aanbieders en online versus off line. Gedrag verandert, maar veranderen aanbieders en winkels mee?

Cor Molenaar

Filter:
Thema

Creativiteit in Business: klantgedrag bepaalt de toekomst

27 maart 2025 13:21

Er is duidelijk een verschuiving zichtbaar in het klantengedrag: merkartikelen versus huismerken, Nederlandse aanbieders versus Chinese aanbieders en online versus...

Nederland aan de rand van de afgrond

19 maart 2025 11:27

Bedrijven trekken weg, recentelijk Boskalis en 2 bedrijven in de Bottlek. Nederland heeft een slecht ondernemersklimaat door de wetgeving van...

Douwe Egberts wint van de supermarkt. Het merk is sterker dan de prijs

10 maart 2025 17:26

De inkoopprijzen van koffie en thee bij Douwe Egberts blijven hoog. De supermarkten hebben de onderhandelingen verloren, omdat klanten juist...

Een persoonlijk interview over maatschappij, economie en meer

2 februari 2025 14:57

Een persoonlijk interview over de maatschappij, de economie en het geloof. Het is tijd voor tolerantie en wederzijds respect

Doesburg, nostalgisch winkelen

28 januari 2025 14:31

Doesburg, een Hanzestad aan de Ijssel, met veel kleine winkels, zelfstandig ondernemerschap. Je voelt je welkom en geniet van aparte...

2025 onzekerheid troef

13 december 2024 15:46

Is zakendoen nog wel leuk in Nederland? Meer faillissementen, hoge inflatie, minder winkels, minder export en minder productie. En Rutte...

Sportintelligence en Marketingintelligence: een gesprek tussen Cor Molenaar en Ad Nederlof

4 december 2024 12:13

AI in de sport zorgt voor betere sportprestaties en betere sporters, zowel in het voetbal als bij F1, maar ook...

Als je niet met de tijd meegaat: Het verschil tussen succes en “failure”, van Trump tot Blokker

8 november 2024 15:24

Een podcast van Cor Molenaar en Ad Nederlof over recente ontwikkelingen in technologie, bedrijfsleven en politieki

Onrustige tijden bij bedrijven, winkels en in de politiek

6 november 2024 15:58

Blokker, Stella, Bodyshop en nog veel meer bedrijven gaan tenonder aan hoge belastingen, corona terugbetalingen en ook, vooral, door minder...

Onderwijs gaat ten onder aan de bezuinigingen (en dat niet alleen)

29 oktober 2024 11:34

Er wordt vooral bezuinigd op lesuren en docenten, maar niet op ondersteunend personeel (75%). Dit gaat ten koste van de...

Webwinkel Shein heeft een winkel geopend in Arnhem

9 oktober 2024 13:57

Shein de goedkope webwinkel uit China heeft een winkel geopend in Arnhem op A1 lokatie. Protesten van winkeliers, maar Shein...

Aldi gooit het roer om

2 oktober 2024 14:42

Aldi verliest al jaren marktaandeel in Nederland, maar verandert nu haar strategie. Meer focus op no-nonsense boodschappen, betere prijs-prestatie verhouding,...

Thema's

Winkels

Strategie

Social media

Marktontwikkelingen

Marketing

E-commerce

Disruptive

Business

Actuele inzichten als eerste ontvangen?

Meld je aan voor onze wekelijkse Updates. 15.000+ gingen je al voor.

Retail Academy

Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.

Analyse

De economie wordt vergeten, er wordt getornd aan onze basisbehoeften.

  Nederland,Oh,Nederland: Ondernemers en overheid   Tevreden consumenten voorzien in hun basisbehoeften Ongelijkheid in de samenleving Economie als motor voor de welvaart Het overheidsbeleid voor ondernemers Tevreden consumenten voorzien in...

Columns

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

HORNBACH ZET EXTRA GROEIMOTOREN AAN

19 maart 2025

CorMolenaar
Door: Cor Molenaar

Hoogleraar eMarketing

Krachtige merken hebben een voorkeur bij de klanten zoals Douwe Egberts en Lego

12 maart 2025

jos-voss
Door: Jos Voss

Retail expert

Crowdfunding is zeer interessant voor de retailsector

18 februari 2025

Zoeken

Inloggen Retail Academy

E-mailadres*
Wachtwoord*