
Retailwereld.nl is een informatieplatform over actuele zakelijke en economische ontwikkelingen. Hierbij gaat het niet alleen om wat er gebeurt, maar wordt vooral duiding gegeven over waarom dit gebeurt en wat dit kan betekenen.
De praktijk wordt verklaard aan de hand van theoretische-en expertinzichten; praktisch toegankelijk en relevant.
Retailwereld.nl werkt samen met enkele onafhankelijke experts, content leveranciers en sponsoren. Experts geven inzicht op basis van hun kennis en ervaring. Er worden geen politieke of maatschappelijke meningen verkondigd. Het doel is:
“objectieve informatie verstrekken, die toegankelijk is, relevant voor het bedrijfsleven en inzicht geven in koopprocessen en kooptoepassingen”
Initiatiefnemer is Prof Dr Cor Molenaar, directeur van eXQuo consultancy en Partner bij Platformsupport B.V. in Oosterbeek. Ook anderen kunnen gebruik maken van een “gast”commentaar mits deze voldoen aan deze doelstelling.
Om de informatieoverdracht te optimaliseren worden vooral video’s gebruikt. Alleen binnen de academy en bij vacatures zal tekst belangrijk zijn.
Chaos overal. Iedereen heeft een eigen doel en vecht tegen andersdenkenden. Politiek is verworden tot een woorden gevecht op basis...
De chipsaandelen stijgen snel, de toekomstverwachtingen zijn hoopvol, maar wat kunnen ondernemers hiermee? Kan het MKB profiteren of blijven ze...
Onze beschaving en welvaart loopt gevaar door het huidige Nederlandse en Europese beleid. Zullen wij de oude culturern van verval...
Er hangen donkere wolken boven het bedrijfsleven. Ondernemingen trekken naar het buitenland. Dit is nog maar het begin. Hiermede wordt...
40 jaar betalen en geen uitkering krijgen. 40 jaar betalen aan je pensioenfonds en minder pensioen ontvangen, omdat het geld...
Vitesse mag geen betaald voetbal meer spelen. Honderd duizenden zijn gedupeerd en Arnhem heeft imago verlies. Waarom werd er niet...
Steeds meer winkels en bedrijven gaan dicht zonder overname partner. Liever een start-up dan een oude winkel overnemen! Dit heeft...
Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.