
Retailwereld.nl is een informatieplatform over actuele zakelijke en economische ontwikkelingen. Hierbij gaat het niet alleen om wat er gebeurt, maar wordt vooral duiding gegeven over waarom dit gebeurt en wat dit kan betekenen.
De praktijk wordt verklaard aan de hand van theoretische-en expertinzichten; praktisch toegankelijk en relevant.
Retailwereld.nl werkt samen met enkele onafhankelijke experts, content leveranciers en sponsoren. Experts geven inzicht op basis van hun kennis en ervaring. Er worden geen politieke of maatschappelijke meningen verkondigd. Het doel is:
“objectieve informatie verstrekken, die toegankelijk is, relevant voor het bedrijfsleven en inzicht geven in koopprocessen en kooptoepassingen”
Initiatiefnemer is Prof Dr Cor Molenaar, directeur van eXQuo consultancy en Partner bij Platformsupport B.V. in Oosterbeek. Ook anderen kunnen gebruik maken van een “gast”commentaar mits deze voldoen aan deze doelstelling.
Om de informatieoverdracht te optimaliseren worden vooral video’s gebruikt. Alleen binnen de academy en bij vacatures zal tekst belangrijk zijn.
Podcast van Cor Molenaar en Ad Nederlof over actuele ontwikkelingen. Wij verliezen menselijke vaardigheden en worden helemaal afhankelijk van technologie.
Het is echt noodzakelijk om te veranderen. Er wordt meer “pre-owned” gekocht, maar ook willen wij minder afhankelijk zijn van...
Bedrijven sluiten of vertrekken wegens de hoge belastingen en toeslagen, de consumenten hebben steeds minder besteedsbaar inkomen. Onze welvaart staat...
Zie de pocast van Ad Nederlof (Vanad) en Cor Molenaar over actuele gebeurtenissen. Vorige week de voorjaarsnota, het aftreden van...
145% invoerheffingen is een grote prijsverhoging van Chinese producten voor de Amerikaanse consument. Wat is het marketing antwoord van China?...
Invoerheffingen tot 104% (China) zullen het leven duurder maken in de VS. Gaan Amerikanen nu meer eigen producten kopen, zal...
Bax music is failliet maar zal een doorstart maken. ASML dreigt Nederland en de EU te verlaten door rigide regelgeving,...
Er is duidelijk een verschuiving zichtbaar in het klantengedrag: merkartikelen versus huismerken, Nederlandse aanbieders versus Chinese aanbieders en online versus...
Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.