Retailwereld.nl is een informatieplatform over actuele zakelijke en economische ontwikkelingen. Hierbij gaat het niet alleen om wat er gebeurt, maar wordt vooral duiding gegeven over waarom dit gebeurt en wat dit kan betekenen.
De praktijk wordt verklaard aan de hand van theoretische-en expertinzichten; praktisch toegankelijk en relevant.
Retailwereld.nl werkt samen met enkele onafhankelijke experts, content leveranciers en sponsoren. Experts geven inzicht op basis van hun kennis en ervaring. Er worden geen politieke of maatschappelijke meningen verkondigd. Het doel is:
“objectieve informatie verstrekken, die toegankelijk is, relevant voor het bedrijfsleven en inzicht geven in koopprocessen en kooptoepassingen”
Initiatiefnemer is Prof Dr Cor Molenaar, directeur van eXQuo consultancy en Partner bij Platformsupport B.V. in Oosterbeek. Ook anderen kunnen gebruik maken van een “gast”commentaar mits deze voldoen aan deze doelstelling.
Om de informatieoverdracht te optimaliseren worden vooral video’s gebruikt. Alleen binnen de academy en bij vacatures zal tekst belangrijk zijn.
Wat vinden leveranciers van het concept van cameranu? Enkele interviews tonen het enthousiasme voor de “hedonische” winkels voor professionals en...
Wat is het geheim van het succes van cameranu.nl? Samenwerken met leveranciers, klantgerichtheid en service gekoppeld aan hedonie. De interviews...
HUBO in Serooskerke laat de kracht zien van lokale retail. Een interview dat duidelijk de kaders van succes aangeeft. “Ons...
Verbluffende resulaten Action en een snelle groei van “cross-border” verkopen. De consument zoekt de weg naar lagere prijzen en verrassingen....
Grote ketens vallen om en kleine winkels gaan ten onder aan internet. Is er toekomst? Zeker juist sportzaken kunnen onderscheidend...
In het laatste deel van mijn afscheidsrede ga ik juist in op alle veranderingen en de toekomst. Waarde creatie, betekenis,...
Wat zijn de consequenties voor bedrijven (sociaal kapitalisme) en voor consumenten (sociaal individualisme). De toekomst dient zich aan. Deel 2...
Zeilen op de wind van vandaag, het verleden is geweest en de toekomst is nog niet begonnen. Wat gebeurt er,...
Wil je meer verdieping en analyses? Meld je aan voor de Retail Academy.