De transitie in de speelgoedmarkt, een voorbeeld voor de retail
3 mei 2024 15:50
De speelgoed transformeert naar meer relevantie voor de doelgroep. merken transformeren hun producten naar hybride producten en tenslotte worden ook...
Onderzoeken, achtergrondinformatie en kennisverdieping zijn onderwerpen van de academy. Veelal onderzoeken van studenten en experts, maar soms ook samenvattingen van onderzoeken vanuit andere invalshoeken zoals The Economist of Harvard Business Review. De academy geeft meer inzicht in de WAAROM benadering van actuele ontwikkelingen, achtergrondinformatie om actuele ontwikkelingen te kunnen duiden. Ook een verdieping door experts met een eigen mening is mogelijk.
De academy is geen leeromgeving maar een omgeving die inzicht geef en daardoor de basis kan zijn voor eigen besluitvorming.
De speelgoed transformeert naar meer relevantie voor de doelgroep. merken transformeren hun producten naar hybride producten en tenslotte worden ook...
Wat vinden leveranciers van het concept van cameranu? Enkele interviews tonen het enthousiasme voor de “hedonische” winkels voor professionals en...
Wat is het geheim van het succes van cameranu.nl? Samenwerken met leveranciers, klantgerichtheid en service gekoppeld aan hedonie. De interviews...
HUBO in Serooskerke laat de kracht zien van lokale retail. Een interview dat duidelijk de kaders van succes aangeeft. “Ons...
Verbluffende resulaten Action en een snelle groei van “cross-border” verkopen. De consument zoekt de weg naar lagere prijzen en verrassingen....
Grote ketens vallen om en kleine winkels gaan ten onder aan internet. Is er toekomst? Zeker juist sportzaken kunnen onderscheidend...
In het laatste deel van mijn afscheidsrede ga ik juist in op alle veranderingen en de toekomst. Waarde creatie, betekenis,...
Wat zijn de consequenties voor bedrijven (sociaal kapitalisme) en voor consumenten (sociaal individualisme). De toekomst dient zich aan. Deel 2...